MENU

  • VII Gimnazjalne Spotkania Filmowe
Edukacja

SZTUKowanie 98. – Marek Sobczyk

NIE
To temat kolejnych warsztatów SZTUKowanie. Warsztaty dotyczyły kontekstów obrazów Marka Sobczyka. Uczestnicy obejrzeli prace artysty w galerii BWA, a następnie zostali poproszeni o napisanie wszystkiego z czym się nie zgadzają. Finalnie praca w grupach zaowocowała obrazami z tekstami, które wyrażają sprzeciw uczestników wobec niektórych sytuacji współczesnych.

SZTUKowanki 17 - dla najnajmłodszych

„Jesienne drzewo”

24. listopada odbyły się drugie w tym sezonie SZTUKowanki dla najnajmłodszych. Tym razem motywem przewodnim warsztatów były jesienne barwy i jesienna pogoda. W sali powiewały kolorowe liście i słychać było szum wiatru. Miejscem centralnym warsztatu stało się jesienne drzewo, w którego gałęziach  dzieci znalazły ptasie gniazda i małe ptaszki.

SZTUKowanki 16 - dla najnajmłodszych

„Na ryby”

29. września odbyły się pierwsze w tym sezonie SZTUKowanki dla najnajmłodszych. Tym razem dzieci wspólnie z rodzicami wybrali się na ryby. Od początku zajęć rozpoczęliśmy wędkowanie. Następnie nasze złowione ryby zdobyły srebrne ozdoby, malowane jezioro i piaszczystą plażę.
Dziękujemy za udział.
Na następne warsztaty zapraszamy w ostatni czwartek listopada.

SZTUKowanie 95. - Małgorzata Szymankiewicz

LINIE I PLAMY

9. czerwca w kolejnych warsztatach SZTUKowania wzięły udział 6-latki ze Szkoły Podstawowej nr 4 z Gorzowa Wlkp. Na początku wspólnie zwiedziliśmy wystawę Małgorzaty Szymankiewicz próbując odgadnąć tytuły prac i ich sens. Dzieci doszukiwały się na obrazach i w obiektach form i kształtów, które znają, nazywając obrazy puszystymi lub trudnymi. Wkrótce okazało się, że sztuka abstrakcyjna jest niełatwa do rozszyfrowania, ale wcale nie było to hamujące do działania. Wprost przeciwnie! Na dużej kartce papieru dzieci wykonały nic nieprzedstawiające linie i nic nieprzedstawiające plamy. Na koniec wszyscy zaskoczyliśmy się faktem, że powstał duży abstrakcyjny obraz.

SZTUKowanie 93. - Krzyżówka

SŁOWO/OBRAZ

Tematem kolejnych warsztatów w ramach SZTUKowania było „Słowo/obraz”. Tak jak studenci Pracowni Działań Filmowych i Performatywnych  Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu prezentujący swoje prace w galerii BWA (wystawa „Krzyżówka”), próbowaliśmy poszukać relacji między tymi słowami. Do poszukiwań zainspirował nas film/animacja Mateusza Fabisia pt. „Drżące ciała”, który w zabawny sposób komentuje naszą codzienność, pokazując ważne słowa/tematy w prześmiewczej formie.

SZTUKowanie 99. – Marek Sobczyk

LUBIĘ/NIE LUBIĘ

To temat kolejnych warsztatów SZTUKowanie. Spotkanie rozpoczęliśmy od zwiedzania wystawy Marka Sobczyka w galerii BWA. Dzieci dowiedziały się na czym maluje się obrazy i zobaczyły, że na obrazie mogą być namalowane również litery. Następnie każdy odbił z szablonu pierwszą literkę swojego imienia i namalował rzeczy, które lubi i których nie lubi.

SZTUKowanie 97. - Małgorzata Wielek-Mandrela

DZIWNO – LUDY

Na kolejnych warsztatach SZTUKowanie spotkaliśmy się na wystawie Małgorzaty Wielek – Mandreli. Dzieci rozszyfrowywały obrazy artystki, zgadując co artystka namalowała i jakich kolorów użyła. Po tej kreatywnej, pełnej zagadek wycieczce zabraliśmy się do twórczej pracy. Każdy wybrał sobie wydrukowany fragment obrazów artystki i namalował ciąg dalszy.

SZTUKowanie 96. - Barbara Pierzgalska

WIĘZI MIĘDZYLUDZKIE
22 lipca br z grupą dzieci z Pracowni Działań Artystycznych z Gorzowa zwiedziliśmy wystawę Barbary Pierzgalskiej, która zaprezentowała swoje tkaniny artystyczne i obiekty. Do pracy twórczej zainspirowała nas praca pt. „Więzi międzyludzkie”. Dzieci w czarnych woreczkach zamknęły to, co chciałyby powiedzieć komuś bliskiemu.

SZTUKowanie 94. - Małgorzata Szymankiewicz

ABSTRAKCYJNE PLANY

8. czerwca odbyły się kolejne warsztaty SZTUKowanie. Głównym tematem zajęć były abstrakcyjne obrazy i obiekty Małgorzaty Szymankiewicz, która ma swoją wystawę w galerii BWA. Według artystki „obraz jest przestrzenią, która generuje wchodzenie w relacje i wymianę z otoczeniem. Wymiana najpierw ma miejsce w procesie twórczym, w którym myśl zostaje uprzedmiotowiona”. I dalej: „idea przybiera fizyczną postać np. obrazu”. Wspólnie z młodzieżą staraliśmy się przełożyć na abstrakcyjną formę nasze plany na przyszłość.

SZTUKowanki 15 - dla najnajmłodszych

WIATRO – Łapki

28 kwietnia odbyły się kolejne SZTUKowanki dla najnajmłodszcyh. Tym razem było bardzo wietrznie za oknem i w sali. Szum wiatru, wiatr poruszający folie i balony zachęciły dzieci do wspólnej zabawy. Następnie zabraliśmy się do pracy tworząc wiatro-łapki. Kolorowe piórka, wstążki, bibuły powiewały wszędzie. Oczywiście najwięcej radości dostarczyło wspólne malowanie (powietrzem wydmuchiwanym przez słomki).

 

«123»