MENU

  • ADAM KOZICKI - plakat wystawy

Wystawy

LOVE ME TENDER

Galeria BWA Miejski Ośrodek Sztuki w Gorzowie Wlkp. zapraszają 29.08.2015 r. o godz. 17:00 na wernisaż wystawy LOVE ME TENDER z Kolekcji Regionalnej Zachęty Sztuki Współczesnej w Szczecinie, Pracowni Działań Intermedialnych i Interaktywnych Akademii Sztuki w Szczecinie.

 

Ewa Axelrad
Anna Baumgart
Piotr Bosacki
Marta Deskur
Maurycy Gomulicki
Justyna Górowska
Łukasz Jastrubczak
Natalia LL

Andrzej Mara
Małgorzata Michałowska
Patrycja Migiel
Tomasz Mróz

Maciej Nowacki
Hanna Nowicka
Tatiana Pancewicz
Dorota Podlaska
Zygmunt Rytka
Jadwiga Sawicka
Aleksandra Ska
Monika Wiechowska
Agata Zbylut
Alicja Żebrowska
 
Kuratorka - Agata Zbylut

 

Kurator Galerii BWA - Zbigniew Sejwa

 

Propozycja pokazania na jednej wystawie moich prac, prac studentów Pracowni Działań Intermedialnych i Interaktywnych, którą prowadzę i dzieł z Kolekcji Regionalnej Zachęty Sztuki Współczesnej, którą współtworzę od samego początku (11 lat) jako prezeska, bardzo mnie zaskoczyła. Dlaczego nie pomyślałam o tym wcześniej? Zawsze starałam się wsadzać te moje aktywności w oddzielne przegródki. Gdy wyjeżdżałam, to wiedziałam, że jadę w jednej z moich ról i się jej trzymałam. Tak chyba miało być profesjonalnie.
Propozycja zestawienia tych trzech porządków, daje mi możliwość ich porównania. Na ile moja prywatna twórczość przenika się z tym, co jako Stowarzyszenie kupujemy do Kolekcji? Na ile moje myślenie o sztuce przenika do prac studentów z którymi pracuję? Oczywiście Kolekcja jest „dziełem zbiorowym” a Pracownię współprowadzi ze mną Łukasz Jastrubczak i zawsze staram się aby studenci wypracowywali własny język, ale…
Przygotowując projekt wystawy LOVE ME TENDER szukałam właśnie tych elementów wspólnych, tematu który mógłby się sprawdzić w tych trzech porządkach. Z Kolekcji wybrałam te prace, które najbardziej lubię, te które być może pokazywałam już nieraz, ale ich obecność zawsze sprawia mi przyjemność. Gorzki smak miłości w pracach Hanny Nowickiej, Alicji Żebrowskiej czy Jadwigi Sawickiej. Erotyzm prac Natalii LL i zdjęcia Maurycego Gomulickiego, które w Szczecinie wzbudziły tyle niezdrowych emocji. Sceny filmowe namalowane przez Dorotę Podlaską czy video Łukasza Jastrubczaka SOUNDTRACK, podczas którego tworzy ścieżkę dźwiękową dla sennych marzeń swojej dziewczyny: szum wiatru, kroki i padający deszcz. Pojawia się również wątek ślubu – w zdjęciach Anny Baumgart z córką, na których domalowane zostały dokładnie takie same suknie ślubne oraz moja olbrzymia suknia, która już zawsze pozostanie dla mnie o wiele za duża.
O miłości mówią też młodzi artyści: Patrycja Migiel, która zamieszkała z bilbordami przedstawiającymi bohaterów walk bokserskich, którzy zasłaniają jej cały świat; wysmakowana kompozycja na dwa nagie ciała i bladoróżowy sweterek z angory Tatiany Pancewicz; kinowe sceny „przed” i „po” zebrane w całość przez Maćka Nowackiego.
Drugi wątek to miłość duchowa, na wystawie reprezentowana przez OBJAWIENIE Tomasz Mroza czy moje PERYGEUM połączone z tekstem napisanym przez Ingę Iwasiów. Sacrum pojawia się również w SZECHINIE Piotra Bosackiego.
A kiedy nie ma i tego, szukamy zastępstwa. Ile razy obserwowałam ludzi szczebioczących do swoich zwierząt, lokujących w nich jedyne pozytywne uczucia. Taki erzac – „stare panny” z psami i kotami czy panowie w „średnim wieku” i w bardzo twarzowych samochodach. W tej części wystawy umieściłam wideo Justyny Górowskiej IRIS I REX, która przekracza ogólnie przyjętą granicę pomiędzy psem i jego właścicielem, moje zdjęcia z serii MARTWA NATURA, gdzie pies staje się jedynym towarzyszem w łóżku czy przy stole. Jest wątek polowania, w niezwykle pięknych zdjęciach Moniki Wiechowskiej, gdzie sarny pozują „jak żywe”. Znajdziemy tu również fotografie Zygmunta Rytki FIAT 126P, w którym bardzo długie kobiece nogi zostały wciśnięte w ten PRLowski cud motoryzacji oraz zdjęcia Ewy Axelrad, na których pogięte karoserie luksusowych samochodów przywołują na myśl piękno gotyckich rzeźb.
Nie oceniaj. Kochaj czule wszystkie nasze braki, dziwactwa i słabości.
        Agata Zbylut
        Warszawa, lipiec 2015
 
KOLEKCJA REGIONALNA ZACHĘTY SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ W SZCZECINIE
jest tworzona przez stowarzyszenie Zachęta Sztuki Współczesnej, które zostało zarejestrowane 17 listopada 2004 roku. Impulsem do jego zawiązania był Narodowy Program Kultury „Znaki Czasu” ogłoszony w marcu 2004 r. Program ten był reakcją na wieloletnie zaniedbania w zakresie kolekcjonowania sztuki współczesnej w Polsce, które doprowadziły do zerwania dialogu społecznego oraz osłabienia kulturowej więzi międzypokoleniowej.
Program pobudził i scalił intencje wielu osób i nadał im spójną linię działania. Zachętę Sztuki Współczesnej w Szczecinie tworzą krytycy sztuki, artyści, ludzie związani z mediami, ekonomiści i pasjonaci. Naszym celem jest kolekcjonowanie i ochrona dzieł sztuki współczesnej, promocja sztuki współczesnej, odbudowanie tradycji mecenatu artystycznego, zachęcanie i pomoc w budowaniu prywatnych kolekcji dzieł sztuki. Istotną częścią realizacji programu jest przygotowanie odbiorców kultury i sztuki współczesnej.
Zakup dzieł do Kolekcji jest finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
 
 
PRACOWNIA DZIAŁAŃ INTERMEDIALNYCH I INTERAKTYWNYCH
Akademia Sztuki w Szczecinie, Wydział Malarstwa i Nowych Mediów) prowadzona przez Agatę Zbylut i Łukasza Jastrubczaka jest przestrzenią, w której dzieło sztuki przestaje mieścić się w tradycyjnie pojmowanym kształcie, wyznaczanym przez parametry jednego medium. Różnicowanie postaw twórczych łączy się z akceptacją faktu, że różnorodność ta staje się najważniejszą cechą rzeczywistości we wszystkich jej przejawach. Program pracowni konfrontuje studenta z technikami pracy artystycznej, uczy świadomego łączenia dziedzin sztuki, swobodnego wykorzystywania zarówno tradycyjnych jak i współczesnych technologii. Nacisk zostaje położony na problem zawarty w potencjalnym dziele sztuki i poszukiwaniu rozwiązań artystycznych pozwalających w danym miejscu i czasie na wypowiedź możliwie pełną. Student eksperymentuje z łączeniem technik pracy, konstruowaniem tych samych problemów w odmiennych formach wypowiedzi, sprawdza własny potencjał komunikacyjny.
 
 

TV Teletop
 


Plakat wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

Zdjęcie z wernisażu wystawy "LOVE ME TENDER"

wróć