Agnieszka Krupieńczyk - Absolwentka gorzowskiego II Zespołu Szkół Ogólnokształcących. Studiowała w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu na wydziale komunikacji multimedialnej. Na tej samej uczelni ukończyła także Zaoczne Studium Fotografii.
Tomasz Kalitko - w 1999r. ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Gorzowie Wlkp. Od 2000r. studiował na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na wydziale historii oraz w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu na wydziale malarstwa.
Coca cola, Nike, Adidas, Pepsi, H&M, Levi’s, Wrangler, ….. Coca cola nie lubi Pepsi. Nike adidasa. Typizacja wszechogarniająca, ogranicza nas, zniewala, i pozwala czuć się bezpiecznie. Jesteśmy w grupie, więc czujemy się silniejsi, podobni, bardziej, lepiej. Te same buty, te same podkoszulki (made in China).
Wieczór, ulica, taka jak każda inna o tej porze, światło- typu półmrok, idę, przechodzę przejściem, percepcja typu medium .
Idę i mijam jakieś twory bez twarzy i bez emocji, a przynajmniej nie mam możliwości niczego wyczytać, nie znam zakodowanych informacji w tych niemych twarzach. Zielone, mijam i rozpędzam się na przejściu pieszo. Migocą pasy jeden za drugim coraz szybciej, i szybciej wymijam Nike, Adidasy, Coca cola, Pepsi, jak w grze komputerowej, żeby się tylko nie zderzyć, a jeśli nawet, to czy to będzie na prawdę ,czy zderzę się
z prawdziwym człowiekiem , czy tylko z jakaś kukłą , standem reklamowym ? Gdzie jest granica pomiędzy idolem a mną , gdzie są moje, na prawdę moje, sprawy, chęci, zachcianki, a nie zachcianki wielkich korporacji? Przeszedłem, uff, jestem już po drugiej stronie, ale cóż z tego ,kiedy to nie koniec i krok za krokiem i ja mam w sobie i na sobie piętno typizacji .Każde spojrzenie zostawia w podprogowym ja albo pepsi ,albo Biedronkę , każdy krok zostawia we mnie chęć zmiany na Nike. Ten śmietnik wizualny jest czymś co żyje własnym życiem i wszystko jest fajnie dopóki mu to wystarcza. Dopóki nie zaczyna żyć naszym życiem.
To mnie generalnie wkurza i tym się w tej wystawie zajmuję.
Tomek Kalitko