MENU

WYDARZENIA

ANIMA MUNDI #5 - Beelocation + Ado-kin Collective: PI (No Places Project)

Anima Mundi #5
Beelocation + Ado-kin Collective: PI (No Places Project)

21.06.2024, piątek, 20:00

Zapraszamy na dwa wyjątkowe i intensywne projekty audio-wizualne: performance Beelocation, który wykorzystuje sensory ruchu oraz sonifikację pól elektromagnetycznych z dwóch thereminów do kontroli świetlnej instalacji oraz performance włosko-meksykańskiej grupy Ado-kin Collective wykorzystującą narzędzia wirtualnej rzeczywistości do tworzenia muzycznych spektakli i niecodziennych interfejsów łączących dźwięk i posthumanistyczną narrację.

Wstęp wolny


BEELOCATION
Performans, w którym wszystkie dźwięki i światło powstaje i jest kontrolowane za pomocą 2 thereminów - najstarszego instrumentu elektronicznego oraz precyzyjne sensory ruchu. Projekt był prezentowany podczas trasy koncertowej w Japonii i Tajwanie w 2022 roku i zrealizowany w ramach stypendium Fundacji Wyszehradzkiej w National Tsing Hua University w Tajwanie.

Oślepiony treser elektrycznych pszczół. Chimeryczny śmiech wikłacza dziergającego natrętnie bzyczące tkaniny. Dwie wijące się i przeplatające nici thereminów – archaicznych prasinusów. Anteny-czułki drażnione niesfornymi rękoma mrocznego pszczelarza. Baty błysków chłoszczą grzbiety ścian.
https://youtu.be/Ox2Flwq6nFE?si=UPZQDO93vjoCrK-X
https://youtu.be/GUrUKffLfXQ

Patryk Lichota
Kompozytor, muzyk, autor instalacji multimedialnych, prac wideo, spektakli teatralnych i słuchowisk, absolwent Kulturoznawstwa i Muzykologii, doktor nauk o sztuce, adiunkt w Instytucie Teatru i Sztuki Mediów, wykładowca na kierunku Media Interaktywne i Widowiska UAM, w Akademii Sztuki w Szczecinie oraz na kierunku Intermedia Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Twórca spektakli Strange Lóóp, Lightskin, Audfit, Echo Clickers. Laserflesh, Kserotyka Nielotów, Nuż w Słuhu, Mrówcza Fuga. Autor projektu muzyki tanecznej dla niesłyszących – DEAFINVIBE. Twórca projektu live video Fonoleptic, autor teledysków i oprawy wizualnej koncertów, spektakli teatralnych oraz przestrzeni VR. W pracy naukowej zajmuje się wirtualną rzeczywistością i teleobecnością, cybereschatologią, sound art i sound design, teorią nowych mediów i gier wideo. Autor książek naukowych: „Tradycje hałasu w sztuce dźwięku” (2015) oraz "Transpozycje obecności w sztuce mediów - od telekinezy do teleobecności" (2020). https://patryklichota.pl

 

PI (No Places Project) to transmedialna refleksja na temat dźwięku i śpiewu narracyjnego, zapoczątkowana serią piosenek napisanych przez Sei Iturriagę Sauco w oparciu o prawdziwe historie związane z konkretnymi miejscami. Każda piosenka opowiada jakąś historię i ma dziedzictwo dźwiękowe zakorzenione w miejscu jej powstania. W przeciwieństwie do koncepcji „No place” zaproponowanej przez francuskiego filozofa Marca Auge’a miejsca, do odwiedzenia których zapraszały te piosenki, to nie tylko miejsca, ale historie, tożsamość i głęboko wyryte praktyki dźwiękowe, które pozostawiają ślad w ucieleśnionej pamięci autora, który znalazł te utwory.
PI jest wynikiem postludzkiej praktyki spekulatywnej fikcji, sceneria przedstawia odległą przyszłość, w której utwory są przechowywane jako pozostałości. W formie muzycznej gry wideo zwanej przez nas GameEP (muzyczna EP przedstawiana jako doświadczenie w grze wideo) jest pierwszym oficjalnym wydaniem projektu No Places Project, dlatego postanowiliśmy otworzyć drzwi do tej ciągłej refleksji i twórczych badań.
Jako performatywna gra wideo, PI to doświadczenie muzyki i wideo na żywo, które pozwala na łączenie utworów i różnych elementów dźwiękowych podczas eksploracji tego spekulatywnego wszechświata, zatem sprawczość gracza stanowi rdzeń muzycznego doświadczenia, w którym elementy dźwiękowe i wizualne oraz ich bardzo własna materialna natura ostatecznie definiuje formę, jaką może przyjąć każdy z nich.
https://avnode.net/performances/pi-no-places-project/

 

Alessio_alonne (Włochy)
Urodzony w Turynie we Włoszech w 1984 roku. W wieku 6 lat zaczął rysować i pisać na komputerze. Młodość spędził rysując komiksy. Ukończył kinematografię w Instytucie Felliniego w Turynie, gdzie odkrył swoją pasję do sztuk wizualnych, założył ruch Surpop wraz z Andreą Marchese i przez ponad dziesięć lat poświęcił się malarstwu, pisaniu i tworzeniu muzyki. Później udał się do Meksyku, gdzie poznał Sei Iturriagę Sauco i Eduardo Bello i rozpoczął z nimi stałą współpacę pomiędzy przestrzeniami życia codziennego oraz w badaniach artystycznych i filozoficznych. Jest absolwentem socjologii na UNAM ze specjalizacją w socjologii technologii. Odkrywa sztukę cyfrową, porzucił figuratywność na rzecz zainteresowania się tym, co systemowe, algorytmiczne oraz łączeniem różnych doświadczeń w jeden transmedialny tygiel.
Po okresie spędzonym w Nowym Jorku w 2016 roku wrócił do Włoch w towarzystwie Sei i Eduardo, gdzie rozpoczął pracę jako konsultant i nauczyciel informatyki. Kiedy zaczął studiować produkcję 3D, zainteresował się silnikami gier, a w szczególności Unreal Engine. Po roku intensywnych studiów i eksperymentów, w 2022 roku uzyskał certyfikat autoryzowanego instruktora Unreal Engine, specjalizującego się w produkcji treści wirtualnej rzeczywistości i interaktywnej narracji w czasie rzeczywistym. Obecnie współpracuje z różnymi instytucjami szkoleniowymi jako nauczyciel Unrealu, przemysłu 4.0, produkcji 3D i generatywnej sztucznej inteligencji.

 

Sei Iturriaga Sauco (Meksyk)
Niezależna pisarka i badaczka.
Jej prace skupiają się na analizie komunikacji i języka we współczesnych teoriach społecznych. Od kilku lat pracuje w różnych metodologiach rozwoju procesów twórczych. Zajmuje się pisaniem od beletrystyki po literaturę faktu, poezji i współtworzeniem projektów transmedialnych: narracji audio, esejów wizualnych, narracji cyfrowych i eksperymentów dźwiękowych. Pracowała jako dyrektor kreatywna przy eksperymentalnych projektach wizualnych.

 

ANIMA MUNDI to projekt oparty na współpracy i wymianie doświadczeń w dziedzinie sztuki dźwięku i performansu dźwiękowego, poruszający kwestie ekologii i zrównoważonego rozwoju. Specyfika sztuki opartej na dźwięku polega na jej silnym związku ze środowiskiem. Ponieważ artyści dźwiękowi często wykonują nagrania i działania terenowe w naturze, środowisku miejskim lub w związku z architekturą, ich praktyka jest silnie relacyjna. Tematy te znajdują odzwierciedlenie w skupieniu się ANIMY MUNDI na relacjach między ludźmi a ich otoczeniem - zarówno na interakcjach międzyludzkich, kształtowaniu wspólnej przestrzeni, jak i trosce o przyrodę. Wrażliwość na dźwięk staje się punktem wyjścia do głębszego zrozumienia naszego współistnienia.
ANIMA MUNDI ma na celu stworzenie sieci artystów dźwiękowych / artystów pracujących z dźwiękiem, która ułatwia wymianę artystyczną na najbardziej egzystencjalne pytania naszych czasów: Jak sprostać i zrozumieć kryzys klimatyczny? Jak radzić sobie z przemianami środowiskowymi? W jaki sposób artyści, przestrzenie kulturowe i społeczeństwo mogą praktykować i wspierać zrównoważony rozwój? Czego możemy nauczyć się od siebie nawzajem na temat możliwych rozwiązań?


wróć